Veelgestelde vragen

veelgestelde.vragen

 

Wat is art.inspire?
art.inspire is een digitale kunstuitleen. Op art.inspire.nl kunt u een kunstwerk uitkiezen en lid worden van de kunstuitleen In onze artshop vindt u kunst en cadeaus. art.inspire is onderdeel van Kunsthandel – Lijstenmakerij De Molensteen.

Kan ik overal in Nederland kunst krijgen via art.inspire?
Jazeker! Kunst uitzoeken en lid worden kan digitaal net als winkelen in de artshop. U kunt gebruik maken van onze bezorg- of verzendservice: wij bezorgen door heel Nederland.

Wat voor diensten/producten verkopen jullie?
Naast de verkoop van kunst kunt u kunst lenen. In onze artshop vindt u beelden, ophangsystemen en giclée’s en u kunt praktisch alles laten inlijsten.

Verhuurt art.inspire ook kunst aan bedrijven?
Ja: u kunt ook zakelijk kunst huren. In onze digitale galerie of in die in Hoorn kunt u zelf iets kiezen maar wij geven ook kunstadvies op maat als u dat wilt. Meer informatie over kunstuitleen voor bedrijven.

Waarom rekenen jullie lidmaatschapskosten?
In ruil voor deze bijdrage kunt u op elk gewenst moment kunstwerken wisselen en zijn wij in staat te zorgen voor een groeiende en boeiende collectie. Daarnaast houden we u op de hoogte van aanbiedingen, exposities en andere leuke evenementen.

Hoe vaak mag ik een gehuurd kunstwerk wisselen?
Zo vaak als u wilt. Wij passen de incasso de eerste volgende betaling aan.

Kan ik meerdere werken tegelijk huren?
Dat kan! Eenmaal ingeschreven kunt u extra kunstwerken aan uw account toevoegen.

Hoe lang mag ik een kunstwerk houden?
Er is geen maximale leentermijn, u leent het zo lang u wilt.

Kan ik de kunstwerken ook kopen?
Ja, alle kunstwerken zijn te koop. Op de productpagina van het kunstwerk kiest u tussen kopen of kunstuitleen. Bent u lid van onze kunstuitleen? Dan bouwt u iedere maand tegoed op. Hiermee kunt u een kunstwerk kopen, een eventueel tekort betaalt u bij.

Kan ik een kunstwerk reserveren?
Ja, dat kan via de website of telefonisch.

Kan ik kunst laten bezorgen?
Ja, wij bezorgen door heel Nederland. Het bezorgtarief is afhankelijk van de locatie. Lees meer of neem contact met ons op.

Kan ik werk dat ik bij jullie heb gehuurd ook bij een andere kunstuitleen inleveren?
Nee, dat kan niet. art.inspire is een zelfstandige kunstuitleen. Spaartegoeden van andere kunstuitlenen kunt u daarom ook niet bij ons verzilveren.

Kan ik ook een foto of eigen kunstwerk laten inlijsten bij art.inspire?
Hiervoor kunt u terecht bij Kunsthandel - Lijstenmakerij De Molensteen waar art.inspire onderdeel van is. De Molensteen heeft ruim 40 jaar ervaring op het gebied van inlijsten. U bent dus van harte welkom!

Hoe gaan jullie om met verzenden en retourneren?
Zie hiervoor onze pagina voor Verzenden & retourneren

Giclée’s en kunst speciaal voor u gemaakt kunt u niet retourneren. 
Kosten voor het retourneren kunnen wij helaas niet vergoeden.

Hoe betaal ik bij art.inspire?
Betalen kan op verschillende manieren. Bestelt u in de artshop dan kunt u iDeal, Creditcard of PayPal gebruiken. In de galerie kunt u contant, per pin en met creditcard betalen.

Kan ik een kunstwerk bekijken voor ik het koop of huur?
Hiervoor bent u van harte welkom in onze galerie. Tip: bel of mail vooraf of uw kunstwerk voorradig is! Wilt u weten of uw kunstwerk bij u thuis tot zijn recht komt? Maak een afspraak en wij komen bij u langs.

Moet ik inschrijfgeld betalen?
Hiervoor rekenen wij eenmalig € 15,00.

Waarom moet ik 3 maanden voorruit betalen?
De 3 maanden bij aanvang gebruiken wij als buffer in een geval de incasso niet mogelijk is. Na de eerste incasso wordt dit bedrag volledig bijgeschreven bij uw spaartegoed.

Hoeveel kost het om kunst te huren?
Dat is afhankelijk van het kunstwerk. Particulieren huren al vanaf € 14,- per maand! De helft van het maandbedrag spaart u. Dit spaartegoed kunt u bij art.inspire besteden.

Hoe werkt het spaartegoed?
Bij ieder stuk staat het bedrag dat wij maandelijks in rekening brengen. De helft is huur, de andere helft spaart u. U kunt uw spaartegoed gebruiken om een kunstwerk te kopen. Ook inlijstingen en ophangsystemen kunt u betalen van uw spaartegoed.

Kan ik mijn spaartegoed contant opnemen?
Nee, u kunt het spaartegoed alleen besteden bij art.inspire.

Is er een opzegtermijn?
Wilt u uw lidmaatschap opzeggen? Dat kan op ieder moment, online in uw account. U kunt het schilderij in onze galerie retourneren of laten ophalen door onze bezorgservice. Uw abonnement stopt als wij het werk hebben ontvangen.

Zijn de kunstwerken verzekerd?
art.inspire verzekert haar kunstwerken tegen inbraak met braaksporen. Bij brand of beschadiging doet u een beroep op uw eigen WA-verzekering.